hemsida öppettider

1

Öppettider

Kan inte folk se när du har öppet är det mycket troligt att de klickar sig vidare till en konkurrent som har skrivit sina öppettider klart och tydligt. Se även till att det är lätt att hitta öppettiderna. Det vanligaste felet är att gömma öppettiderna på en annan sida än startsidan.

Detta är särskilt viktigt om din verksamhet bygger på att du får fysiska kunder exempelvis butik, verkstad eller kontor.

 

 

2

Kontakt

Det måste vara lätt för kunden att få tag i dig. Kan kunden inte få tag i dig så kanske du tappar din nästa stora kund och beroende på din verksamhet kan du tappa försäljning och förtroende. Kontakt med andra människor är oftast syftet med hemsidor, men en del glömmer gärna bort detta.

Ha gärna ett formulär på hemsidan där kunder kan fylla i och maila till dig direkt.

 

3

Karta

Har du en verksamhet där kunderna ska kunna besöka din butik/kontor borde du ha en karta så att de kan hitta lätt. Google maps har gjort detta enkelt att fixa, man söker upp adressen och under kartan kan man kopiera kod som man sedan klistrar in på önskat ställe på sin hemsida.

I skrivande stund finns den på denna länk: https://developers.google.com/maps/documentation/embed/start

(Rapportera gärna brustna länkar till mig)

 

4

Bilder

En bild säger mer än 1000 ord brukar man säga. Det ligger något i det. Dina besökares ögon blir trötta av att bara se massor av text och har svårt att ta åt sig informationen du vill förmedla. Se till att ha en bra avvägning mellan information och viloställen för ögat (bilder).

 

 

5

Mobilanpassad hemsida

Se till att din hemsida ser bra ut på mobilen. Behöver man zooma in på telefonen 3 gånger innan du kan läsa vad det står eller för att kunna klicka på en länk orkar vi inte spendera tid på den hemsidan. Vi blir mer och mer fästa vid våra telefoner och en del har övergett sin dator och klarar sig fint med mobil och surfplatta. Även E-handeln ökar på mobilen så har du en e-butik som inte är mobilanpassad kan jag garantera att du har tappat kunder till konkurrenten som har mobilanpassat sin hemsida.

 


 

Få kunderna att stanna kvar på din hemsida och gör dem till trogna kunder

Comments

comments

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *